FOTO Vedetele autohtone, implicate într-o campanie de prevenire a cerşetoriei.
scris de Andra Dumitru 04 mai 2013
Peste 25 de personalitati publice autohtone au acceptat invitatia de a se implica intr-o campanie de prevenire a cersetoriei, initiata de Asociatia Zambetul Ingerilor.
Peste 25 de personalitati publice autohtone au acceptat invitatia de a se implica intr-o campanie de prevenire a cersetoriei, initiata de Asociatia Zambetul Ingerilor.
Campania "Sandwich-ul de la miezul noptii" are ca scop prevenirea cersetoriei si combaterea traficului de persoane implicate in acest fenomen.
"Cersetoria si suferinta nu trebuie sa se transforme intr-o afacere profitabila pentru retelele si mafia care exploateaza si obliga o mare parte din copii si batrani sa cerseasca", sustine vedeta tv Irina Mohora, vicepresedinte al Asociatiei Zambetul Ingerilor (A.Z.I.).
Prin aceasta campanie, Asociatia Zambetul Ingerilor incearca informarea si responsabilizarea publicului cu privire la stilul de viata al persoanelor care traiesc pe strada, dar si hranirea cersetorilor astfel eliminandu-se pretextul pentru care majoritatea recurg la cersetorie: nevoia de hrana.
“Societatea trebuie informata si implicata. Uneori banii nu ajuta... sau nu ajuta pe cine trebuie. Inainte de a da maruntisul din buzunar cersetorului, ganditi-va de doua ori unde vor ajunge acei bani. De cele mai multe ori acesti oameni nu cersesc de buna voie ci pentru ca sunt fortati, mutilati si exploatati de retele de traficanti, o adevarata Mafie! Pe ei ii imbogatim... Ganditi-va ca, daca dam bani unui cersetor azi, nu facem altceva decat sa ne asiguram ca maine acel om va fi acelsi loc, facand acelasi lucru. Nu asa ajutam! Impreuna putem sa ii facem sa vada dincolo de optiunile pe care le ofera strada. Imi doresc ca acesta campanie pe care am initiat-o sa se transforme intr-o miscare sociala si sa realizam ca facem asta si pentru noi, pentru a avea o comunitate mai sigura, mai curata si mai frumoasa!Sistemul social este singurul care poate descuraja traficul de persoane si cersetoria, dar sistemul social suntem, noi." ', adauga Irina Mohora.
Vedeta tv a cooptat mai multe personalitati publice pe care le-a rugat sa o ajute in derularea campaniei de prevenire a cersetoriei. Aceste poarta numele generic de Ambasadorii A.Z.I.: Andrei Nourescu, Jojo-Catalina Grama, Adina Buzatu, Iris, Proconsul, Krip-ton, Annes, Alexandra Ungureanu, Maria Radu, Anca Rusu, Stefan Lungu, Paula Chirila, Mon ica Ghiurco, Eda Marcus, Cristina Soare, Sonia Argint Ionescu, Andreas Petrescu, Jukebox., Jakob Hausmann, Florin Dobre, Raluca Lazarut, Crisa Kyra, Bogdan Vladau, Cristina Soloc, Cristian Samfira, Leonard Doroftei, Florin Chilian.
"Impreuna cu voluntarii si partenerii implicati in acest proiect, organizam, colectam si distribuim hrana catre cersetori, persoane care traiesc pe strada sau provin din medii dezavantajate socio-economic. Este singura campanie care nu cere nimic material sau financiar celor din jur. Sloganul campaniei este:<< A.Z.I. implica-te prin informare!>> Mai exact sa afle despre demersul nostru, sa transmita mai departe si data viitoare, cand la semafor un cersetor le va bate in geamul masinii, sa nu le mai dea bani si sa ii indrume catre locatiile noastre pentru ai hrani" spune vedeta tv.